עמוד הבית » אבטחת מוסדות חינוך

אבטחת מוסדות חינוך

אבטחת מוסדות חינוך

ברוב שעות היום הילדים שלנו נמצאים במוסדות החינוך. אנו שולחים אותם לבתי הספר ומוסדות החינוך מידי יום על מנת שירכשו השכלה ומצפים שיחזרו בשלום. בית הספר אמור להעניק לילדים סביבה בטוחה, אך לצערנו הרב ישנם איומים רבים ולכן אנו נזקקים לאבטחת מוסדות חינוך, כך נוכל להבטיח את שלומם של הילדים בבתי הספר.

מדינת ישראל מתמודדת עם איומים ביטחוניים ובתי הספר הם יעד פוטנציאלי לפעילות חבלנית עוינת. התרחיש הקיצוני ביותר הוא תרחיש של חדירת מחבלים לבית ספר או מוסד חינוכי וביצוע פיגוע רב נפגעים ואף החזקת בני ערובה. זהו אולי האיום המרכזי, אך לא האיום היחידי. על בתי הספר להיות סביבה בטוחה מכל הבחינות – יש למנוע הכנסה של כלי נשק, סמים וכל דבר או כל אדם אשר עשוי לסכן את שלום התלמידים וצוות המורים. לא רק שיש לנו צורך באבטחת מוסדות חינוך, מסתבר שמדובר גם באתגר מורכב.

אבטחה בבתי הספר

שמירה על מוסדות חינוך אינה עוסקת אך ורק באיומי פח“ע, יש לוודא שהתלמידים אינם יוצאים מתחומי בית הספר, ויש לוודא כי זרים לא מורשים אינם נכנסים לתחומי בית הספר. מאבטחי בתי הספר צריכים להיות ערניים לכל מה שמתרחש בסביבת בית הספר על מנת להבטיח סביבה בטוחה מפדופילים וכל מי שזומם לנצל לרעה את הילדים.  

על המאבטחים להיות ערניים בכל עת, לסרוק את סביבת בית הספר, השערים והיקף בית הספר; עליהם להיות ערניים לחפצים חשודים או כל דבר חריג אשר יכול להוות סיכון.

באופן רשמי האחריות לאבטחת מוסדות החינוך מוטלת על משטרת ישראל, אך כמובן שאין באפשרות המשטרה להציב שוטרים בכל בית ספר. בפועל אבטחת מוסדות חינוך נעשית על ידי חברות פרטיות ובתיאום, שיתוף ופיקוח המשטרה. המשטרה היא זו שהציבה את דרישות הביטחון והנהלים; דרישות המתייחסות לאמצעי ההגנה בבית הספר, תחומי האחריות של השומרים ונהלי האבטחה השונים.

מאבטחים למוסדות חינוך

המאבטחים במוסדות החינוך חייבים לעבור הדרכה רשמית מטעם משטרת ישראל, הדרכה אשר מכינה אותם לתרחישים שונים ודרכי ההתמודדות איתם. כמו כן יש צורך ברענון פעמיים בשנה. אבטחת בתי ספר ושער המוסדות החינוך דורשת מאבטח חמוש ואין להקל ראש בנושא זה.

הילדים הם הדבר החשוב ביותר שיש לנו וחשוב לנו להגן על שלומם וביטחונם, ולכן חושב להקצות למשימה את כוח האדם האיכותי ביותר. 

צוות מקצועי אשר נבחר בקפידה, ללא עבר פלילי וללא עבירות מין. מאבטחים בעלי יכולות פיזיות לצד שיקול דעת ותושייה. מאבטחים אשר יכולים לעמוד במשימה ולהבטיח כי בית הספר יישאר סביבה בטוחה, בה המורים והתלמידים יכולים להתרכז במטרות החינוכיות ולדעת שהם בידיים הנכונות.

לנוכח האחריות הרבה, עבורנו אבטחה  למוסדות חינוך היא לא עוד משימה אלא שליחות למען המדינה ודור העתיד.

עולם הביטחון- חברת אבטחה